Kam na výlet z Lipna - Tip na jednodenní výlet na Šumavu vlakem - Výlet na Plechý a Plešné jezero - výlety Lipensko

TIP NA VÝLET Z TŘÍSTOLIČNÍKU K PLEŠNÉMU JEZERU

VYDEJTE SE ZA AKTIVNÍM ODPOČINKEM NA ŠUMAVU/LIPENSKO

Také milujete cestování vlakem? Já ano. Ráda poslouchám, jak drnčí koleje a kochám se výhledy z okénka, a že těch výhledů na dnešní trase je!

Nechte se inspirovat jednodenním výšlapem na Třístoličník!

Jak se dostanete k výchozímu bodu výletu? No přece vlakem! Je jedno, jestli pojedete v létě z Horní Plané či Černé v Pošumaví nebo nyní na podzim z Českých Budějovic (seznam měst/zastávek, ze kterých šumavské vláčky jezdí naleznete - ZDE).

Společnost GW Train vozí výeltníky za každého počasí a v letní sezoně dokonce i s kolem! Ceny jízdného jsou poměrně nízké a dají se koupit jak ve vlaku, tak i online na stránkách v odkazu výše.

TRASA VÝLETU

Z vlaku vystupte na zastávce Nové Údolí, když jsem jeli my směrem od Lipna, tak se jednalo o konečnou zatávku.

Ze zastávky se dejte do mírného kopečka po červené trasre - Trojmezná cesta. Hned po chvilce minete restauraci hotelu Nové Údolí, kde se nezapomeňte osvěžit pivem Březí Koza. Poté pokračujte stále po červené až na Třístoličník. Cesta je poměrně pohodová, až na finální stoupání k vrcholku.

Třístoličník je hora nacházející se v Německu, vyhlídku naleznte hned u místí restaurace. O mnoho hezčí výhled pak poskytuje Hochstein, pod nímž se nachází známá kaple svatého Jana Nepomuka Neumanna. Tam se od Třístoličníku dostanete po modré značce, je to opravdu kousek. Až se pokocháte výhledy na okolní vršky, vraťte se zpět ke Třístoličníku a pokračujte opět po červené trase.

Červená vás dovede na Trojmezí, konkrétněji se jedná o místo, kde se kříží státní hranice Německa, Rakouska a České republiky.

Tatáž stezka pokračuje z Trojmezí na Plechý, kam dojdete po 1,5 km.

Zde máte několik možností:

1 - sejít dolů k Plešnému jezeru po žluté trase a odtud pokračovat po zelené (někde označována jako modrá) přes Kamenné moře a kolem Schwanzemberského plavebního kanálu do Nové Pece, odkud je již na čase vyrazit opět vlakem domů (jedná se o ten samý vlak, který jede do Nového Údolí, tudíž si můžete vybra, jakým směrem trasu půjdete).

2 - nebudete scházet k jezeru ale budete pokračovat po červené, dále po žluté k rozcestníku Pod kamenným mořem, odtud poté vede tatáž trasa, jako ve variantě první.

3 - třetí možností je jít od Plechýho stále po červené trase až k rozcestníku Rakouská cesta, kde se napojíte na modrou turistickou trasu - Rakouská. Ta vás povede dolů okolo Říjiště, kde se u sezónního občerstvení napojíte na opět tatáž zelenou trasu do Nové Pece, jako v předchozích variantách.

Doporučuji si stáhnout aplikaci Mapy.cz, kde naleznete všechny turistické trasy přehledně.

Další inspraci nejen na výlety naleznete na mém instagramu tynka_kubesu nebo @cestujbykiki!